Æggewraps med spinat fyld

Lækre, sunde fyldte æggewraps med ost og en tur i ovnen, lyder det lækkert ? Jeg har i lidt tid gået med ideen til denne ret, og i sidste uge lavet jeg den så for første gang, dog med spicy fyld. Resultatet har begge gange været møg lækkert.

DSC_1461.JPGSelvom det i princippet er æggewraps så vil jeg nærmere kalde dem for pandekager, blot uden mel. DSC_1464

Æggewraps (8-10 stk) 
8 æg
1 dl vand/mælk
1-2 tsk Fiberhusk

Fyld:
1 Pose Frosen spinat
1½-2 dl Hytteost
2 spsk. Rygeost/ Flødeost
1-2 Fed hvidløg
1 løg
Salt
Peber
evt. Chiliflager

Ost (Revet mozzarella )

Fremgangsmåde:
Wraps: Pisk/Blend æg, vand og husk sammen med en stavblender. Lad det stå i 10 min. Varm en pande op og steg wraps af dejen.

NB: Tilsæt evt  mere væske hvis dejen er blevet for tyk

Fyld: Tø spinaten op i mikrobølgeovnen eller i en gryde. Press overskydende vand fra og rør spinaten sammen med hytteost, rygeost, hakket hvidløg og løg. Smag til med salt, peber og evt. Chili

Fordel fyldet på ‘pandekagerne’, fold og rul dem sammen, kom dem i et fad og drys med revet ost.  Bages ved 180 grader varmluft i ca. 10 min. eller indtil osten er smeltet og let gylden.

Fyldet i denne ret kan variere alt efter ønske, tilsæt fx kylling til fyldet, og mine kunne sagtens have haft lidt mere fyld evt. med mere grønt. Derudover så er de altså bare møg gode som frokost dagen derpå. 

DSC_1476

Skriv et svar

